2014/01/31

ZER JAKIN NAHI DUGU?

Hauek dira beraiei bururatu zaizkion galderak. Lana errazteko asmoz, lau taldetan banatu dugu informazioa:

  • Pertsonaiak: zaldunak, errege-erreginak, neskameak (eta morroiak), tabernariak, bufoiak, trobadoreak, monjeak...
  • Eraikuntzak: gazteluak, herriko etxeak, katedralak, monasterioak...
  • Bizimodua: elikagaiak, lanbideak, janzkera, higiene, dibertitzeko erak, dirua...
  • Ohiturak: musika, jolasak, kirolak, kondairak...

Estas son las preguntas que se han hecho durante la asamblea. Con el fin de facilitar la recopilación de material e información hemos decidido dividir el tema en cuatro grupos:

  • Personajes: caballeros, reyes, servidumbre, taberneros, bufones, trobadores, monjes...
  • Construcciones: castillos, casas del pueblo, catedrales, monasterios...
  • Modo de vida: alimentos, gremios, vestimenta, higiene, diversiones, dinero (moneda)...
  • Costumbres: música, juegos, deportes, leyendas...



ERDI AROA

Jakingo duzuenez, gure hurrengo proiektua Erdi Aroa izango da. Egun hauetan tarte batzuk eman ditugu gaiaren inguruan dakitenari buruz hitz egiten. Hemen batu ditugu beraiek esandakoak, honetaz gain, ikasi nahi dutena ere aipatu dugu. Gaia oso zabala suerta daitekenez, umeak talde txikiagotan banatu ditugu eta talde bakoitzak gai baten inguruan ikerketa egingo du. Beraz, datozen egunetan etxean daukazuen informazioa, materiala, ipuinak, jostailuak... biltzea eta eskolara ekartzea eskatzen dizuegu. Erdi Aroan murgildu nahi dugu, hori dela eta zuen laguntza eskatzen dizuegu. Zuen ideaiak,ekoizpenak, aportazioak, laguntza...gustura onartuko dugu. Ekartzen duten materialaren aurkezpen erraz bat egin behar dutela gogorarazten dizuegu.

Como ya sabéis, tenemos un nuevo proyecto entre manos: La Edad Media. Durante estos días hemos estado hablando sobre lo que saben del tema. En esta entrada hemos recogido sus aportaciones, además también hemos concretado los temas sobre los que les gustaría investigar. Como el tema puede resultar muy amplio, hemos dividivo al alumnado en grupos y cada uno de esos grupos ha elegido un tema más específico. Por tanto, podéis traer cualquier material sobre el tema como libros, cuentos, materiales, juguetes o información de cualquier tipo. Aceptamos con mucho gusto cualquier idea, aportación, ayuda o elaboración... Os recordamos que cuando traigan el material tienen que hacer una pequeña presentación del mismo.



2014/01/28

ENARAREN URTEBETETZEA

Atzo Enaren urtebetetzea ospatu genuen. Bizkotxo gozoa egin zigun. Beti bezala olerkia idatzi diogu.
Ayer celebramos el cumpleaños de Enara. Nos hizo un delicioso bizcocho. Como siempre le escribimos en poema:

  ENARA
  NESKA
  ATSEGINA
URTARRILAKO ERREGINA
  ALAIA

2014/01/23

FORMA GEOMETRIKOAK II



Geometria gaiarekin jarraitzen dugu. Gaurko saioan errektangeluak zati berdinetan banatzen ibili gara. Ondorengo egunetan gauza bera egingo dugu beste forma geometrikoekin. Bestaldetik, forma zati desberdinetan ere banatuko ditugu. 

Seguimos con el tema de geometría. En la sesión de hoy hemos dividido rectángulos en partes iguales. En los próximos días haremos lo mismo con otras figuras geométricas. Por otra parte, también dividiremos figuras geométricas en partes diferentes.

2014/01/14

UNAXEN URTEBETETZEA

Gaur Unaxen urtebetetzea ospatu dugu. Bizkotxoa jan, marrazkia egin eta abestu ondoren bere olerkitxoa pentsatu dugu.
Hoy hemos celebrado el cumpleaños de Unax. Después de comernos el bizcocho, hacerle un dibujo y cantar el "Cumpleaños Feliz" hemos pensado el poema que le íbamos a escribir.

UME
NAGUSIA,
ALAI ETA AUSARTA
XUME ETA XARMANTA.



2014/01/12

FORMA GEOMETRIKOAK

Forma geometrikoak eta poligonoak aztertzen hasi gara. Interesgarria izango zen gelaz kanpo, inguruan, eta batez ere, etxean dauden forma geometrikoaz ohartzea. Horregatik, ekintza bat proposatu diet umeei: etxean deskubritzen dituzten formeei argazkia atera. Batzuk hasi dira bidaltzen. Animatu, argazki guztiekin collage bat egingo dugu eta.



Hemos empezado a explorar las formas geométricas y los polígonos. Sería interesante que nuestros niños y niñas encontraran fuera de la escuela diferentes formas geométricas, y sobre todo en casa. Por ello les he propuesto que fotografíen las diferentes formas geométricas que descubran a su alrededor. Algunos ya habéis enviado las fotos. Animaos, con todas las fotos montaremos un bonito collage.

ARMIARMA SAREA

Askotan aipatzen dugu gelan giro ona izatea oso inportantea dela gure garapenerako, eta hitz gozoak elkarri esan behar dizkiogula. Hau lantzeko, tutoretza azken saioan dinamika polit bat proposatu diegu umeei, eta beraiek oso gustura parte hartu dute. Harilko artilea batak besteari bota eta zergatik aipatuz joan gara armiarma sare bat osatu arte, gure harremanak indartzen joango direlakoan.

A menudo solemos decir que un buen ambiente en el aula es primordial, y que tenemos que proponernos decirnos palabras bonitas los unos a los otros. Para trabajar este tema, en la última sesión de tutoría propusimos a nuestros chicos y chicas una dinámica en la que tomaron parte con mucha ilusión. La dinámica consistía en lanzar un ovillo de lana a cualquiera de la clase y dar un motivo positivo de porqué se le lanzaba. Así fuimos formando una telaraña, símbolo de el entramado de relaciones que existen en nuestra clase, y con el deseo de que esas relaciones se hagan más fuertes todavía.



7

2014/01/10

ASMAKIZUNA

HOGEITA ZAZPI LAGUN
ELKARREKIN GAU ETA EGUN.
HOGEITA ZAZPI LAGUN JUSTU,
HOGEITA ZAZPI ETA BAT MUTU.





Esan bezala, hemen daukazue asmakizuna. Buruari eragin ea asmatzen duzuen. Erantzuna iruzkinen bidez eman ahal duzue.

Como hemos comentado en el aula este fin de semana podéis dedicar un tiempo a buscar la solución de esta adivinanza. Podéis dejar la respuesta en los comentarios.

IANEN URTEBETETZEA

IRRIFARTSUA ETA
ALAIA
NEGUAN

Aste honetan Ian, Iraitz eta Asierren urtebetetzeak opatu ditugu. Guztion artean olerki bana idatzi diegu.
Esta semana hemos celebrado los cumpleaños de Ian, Iraitz y Asier, como solemos hacer hemos creado unos poemas entre todos.

IRAITZEN URTEBETETZEA

   IZARRA IRRIFARTSUA
URTARRILAKO
   AZKARRENA
   IRAITZ
   TRASTO
   ZORIONTSUA